Η ΠΩΛΗΣΗ ,ΑΠΟ ΤΟΠΙΚΑ ΣΟΥΒΕΝΙΡ , ΜΕΧΡΙ ΤΟΠΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΘΕΛΕΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ, ΘΕΣΕΙΣ , YΠΟΔΟΜΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ.

ΓΙΑ ΑΡΧΗ :
ΕΝΑ ΜΑΓΑΖΙ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΕΝΑ ΤΟΠΙΚΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΣΤΗΝ ΕΞΟΔΟ ΤΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ.

Είναι γεγονός ότι, ως περιοχή , υστερούμε στην παραγωγή, την οργάνωση, την προβολή-προώθηση και την πώληση των προϊόντων και των υπηρεσιών μας και του ίδιου του τόπου μας.

Η Φλώρινα είναι ίσως η μόνη πόλη στη χώρα μας που δεν έχει τοπικά σουβενίρ, από φωτο μέχρι τουριστικούς οδηγούς να πουλιούνται , αν όχι στα περίπτερα, τουλάχιστον σε κεντρικό σημείο της πόλης.
Επίσης δεν έχει σούπερ μάρκετ αποκλειστικά τοπικών παραδοσιακών προϊόντων, ούτε καν σχετική ηλεκτρονική σελίδα.
Αποτέλεσμα τα τοπικά μας προϊόντα, από φυσικά, μεταποίησης και άϋλα , όπως υπηρεσίες, να πωλούνται περιστασιακά και χωρίς πρόγραμμα και σχέδιο και κυρίως υποτονικά, με αποτέλεσμα τη συνεχή ροπή στην τοπική υστέρηση και βαθμηδόν στην φθίνουσα πορεία προς την τοπική υπανάπτυξη. Χρειάζεται επειγόντως αντιστροφή πορείας.

Η προσπάθεια αντιστροφής δεν πρέπει να γίνει μέσα από δοκιμασμένους δρόμους του ΕΒΕ και των Συνεταιρισμών, αν και θα πρέπει όχι μόνον αυτοί αλλά το σύνολο των οργανωμένων φορέων του τόπου να συνδράμουν.

Κατάλληλη ιδιωτική πρωτοβουλία, με κέρδος ,θέρμη , ράφι και ψυγείο, πρέπει να πάρει στα χέρια της τα ηνία, με κατάλληλη θεσμική υποστήριξη.
Στόχος η αύξηση των πωλήσεων, με στόχο την σταδιακή αύξηση της παραγωγής.
Στόχος ο τοπικός ανταγωνισμός των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, που έχουν και στη δική μας περιοχή ενσκήψει, λειτουργώντας σαν αντλία της τοπικής αγοραστικής μας δύναμης, χωρίς τη δέουσα κοινωνική και οικονομική τοπική ανταπόδωση.
Στόχος να ανοίξουμε τις αγορές, διότι όχι μόνο θα εξωθήσουμε να ανοίξουν σε όλες τοπικά τις αλυσίδες των μεγάλων σούπερ μάρκετ τμήμα πώλησης -ράφι των δικών μας τοπικών μας προϊόντων αλλά να μπουν στη λογική της προώθησής τους σε όλο το δίκτυό τους πανελλήνια.
Στόχος και το δικό μας δίκτυο και το δίκτυο των άλλων.
Στόχος η αύξηση της επισκεψιμότητας στον τόπο μας και της οργάνωσης εξυπηρέτησης από ξενάγηση, μέχρι τοπικό τσελεμεντέ, με παράλληλη τυποποίηση και εμφιάλωση, όπως το ξινόγαλο φλωρίνης κλπ.

Όλα τα παραπάνω είναι απλώς η αρχή, για σχέδιο πολύ μεγαλύτερης κλίμακας, που μπορεί να εκτοξεύσει στην κυριολεξία την ανάπτυξη στον τόπο μας , φτάνοντας σε απίστευτα ονειρώδη επίπεδα.

Και να πεί κανείς ότι δεν έχουμε τα πιο φανταστικά τοπικά προϊόντα ….




Καραβίδες Φλωρίνης


Φέτα Φλωρίνης

Ο κατάλογος είναι ενδεικτικός του εξόχως ιδιαίτερου εύρους και πλήθους και άλλων προϊόντων και υπηρεσιών, όλου του φάσματος και κάθε είδους, μαζί με έργα τοπικής τέχνης και σουβενίρ της περιοχής, που μέχρι σήμερα δεν έχουν τύχει οργανωμένης προβολής και πώλησης, με πραγματικά ιδιωτικά κανάλια διανομής , εκτός φορέων και συνεταιρισμών.

Το δε γεωγραφικό εύρος πώλησης είναι στην κυριολεξία τετραπέρατο και αχανές , με δεδομένο ότι μολονότι στην Π.Ε Φλώρινας δεν κατοικούν περισσότεροι από 55.000 , εν τούτοις όσοι έλκουν , άμεσα ή έμμεσα, την καταγωγή τους από την περιοχή μας, μέχρι 3η γενιά πίσω ( παππούς , γιός, εγγονός) προσεγγίζουν, αν δεν ξεπερνούν, τις 400.000.

Υπάρχουν απόγονοι χωριών 10-100, κατοίκων(παλιότερα 500-1.000 κατοίκων ) που έχουν στο εξωτερικό και στα αστικά κέντρα 3.000 και 7.000 και καμιά φορά έως και 10.000 μετανάστες.

Στα χειμαδιά της Θεσσαλίας έχουν φύγει από την περιοχή μας περί των 700-800 χιλιάδων γιδοπρόβατα , με αποτίμηση 3,5 -4 δις. ευρώ , ως ζωϊκό κεφάλαιο.

Το σημαντικό μειονέκτημα της εγκατάλειψης της περιοχής μας μπορούμε να το μετατρέψουμε σε τεράστια δύναμη, διότι η γη μας είναι και τετραπέρατη και παντοδύναμη.

Χρειάζονται κεφάλαια( ίνα τα ξοδέψωμεν ), η επωδός της διαχείρησης , που ακόμα τρέχει στο στέρφο Κέντρο, που μόνο παίρνει, τώρα πια και ουδέν αποδίδει!
Χρειάζονται … κεφαλαία , η σκέψη της παραγωγής , δημιουργίας , οργάνωσης και πώλησης, που πρέπει να βγαίνει σιγά- σιγά στο προσκήνιο.

Η κρίση φέρνει τεράστιες ευκαιρίες, που δεν πρέπει να μείνουν ανεκμετάλλευτες.
Είναι η γνωστή πενία στο έργο Ο ΠΛΟΥΤΟΣ του ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ, που δημιουργεί και κατεργάζεται τέχνες, βασισμένες στο συλλογικό και ατομικό ένστικτο αυτοσυντήρησης και με όνειρο τον τοπικό πλούτο, την θεμιτή πρόοδο και την προκοπή, το μέλλον των παιδιών μας, τη συμβολή όλων στη γενικότερη ανάκαμψη της Χώρας.

Είναι απαραίτητη η αντιστροφή πορείας από την παρακμή στην ακμή και την τοπική ευημερία και μάλιστα ακόμα και με αρνητικό το γενικότερο κλίμα, αφού αυτό δημιουργεί τοπική φθήνεια και ευκαιρίες, εργατικά χέρια και πρώτες ύλες, οίστρο δημιουργίας , έμπνευση και μεράκι, που όμως όλα αυτά πρέπει να εμφυσηθούν, να εγερθούν, να αφυπνιστούν, να τονιστούν.
Κυρίως όμως να καταδειχθεί και να αναδειχθεί η κατεύθυνση και ο ορθός τρόπος αντιμετώπισης της τοπικής μας οικονομικής παθογένειας, καθώς και των τρόπων επέμβασης.

Στο δύσκολο αυτό έργο, προνοητικά, ένα μικρό γνωμοδοτικό περί της δέουσας οικονομικής « χειρουργικής» λιθαράκι επιθυμεί να βάλει το παρόν πόνημα….

Ο "χειρούργος" οικονομολόγος


YΓ: 1) Μια φιλόδοξη αυτοκρατορία της Λυγκιστηϊδας πρέπει να έχει πάντα και ένα μεγάλο πλάνο, ένα τεράστιο παζλ Δεν αρκείται σε τοπικά γραφεία και 2 σημεία τοπικής πώλησης
Προβλέπει ηλεκτρονικές λογιστικές αποθήκες, σε μακρινά κέντρα πωλήσεων σε λιμάνια και ανάλογο στόλο οχημάτων, δικό της ή συνεργαζόμενο.
Προβλέπει μεγάλες συμφωνίες και υποστήριξη, από ξηρά , θάλασσα και αέρα και από το διαδίκτυο, στα 4 σημεία του ορίζοντα.
Προβλέπει απίστευτες συνεργασίες , με αυτογενείς ισχυρούς εγχώριους και διεθνείς οίκους, μακρυά από την κρατικοδίαιτη ελληνική λαμογιά, με καίριες και καθοριστικές μεσολαβήσεις σε μακρινές αγορές.
2) Η πραγματική δύναμη της πολιτικής (political power) πρέπει να χρησιμοποιείται ως ο 5ος πιο καθοριστικός συντελεστής παραγωγής και ανάπτυξης σε έναν τόπο , που θα συνδυάζει τους άλλους 4 ( φύση, εξειδικευμένη και μόνο εργασία, κεφάλαιο( υλικό ή άϋλο), επιχειρηματικότητα –τεχνογνωσία), με τρίπτυχο παραγωγή-δημιουργία-πώληση.