Δευτέρα, 28 Οκτωβρίου 2019

on

Φλώρινα: Ο σιδηροδρομικός σταθμός δέχεται χτύπημα από Ιταλούς. 
Άμεσα σημαίνει συναγερμός. Η μάχη είναι άνιση. 
Το ημερολόγιο γράφει 1 Απριλίου 1941.
Ιστορική μέρα η σημερινή για την Πολεμική Αεροπορία.

Παρά την αριθμητική υπεροχή των Ιταλών οι Έλληνες πιλότοι είναι αποφασισμένοι να απαντήσουν στο σμήνος που βομβάρδισε τον σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης.

Επτά ελληνικά αεροπλάνα διώξεως Gloster Gladiator της 21ης Μοίρας Διώξεως επιτέθηκαν εναντίον 10 ιταλικών βομβαρδιστικών, τα οποία είχαν πλήξει το σιδηροδρομικό σταθμό Φλώρινας.

Η μάχη ήταν σκληρή αλλά νικηφόρα.

Οι Ιταλοί αποχωρούν. Οι Έλληνες χειριστές πιθανολόγησαν την κατάρριψη δύο εχθρικών αεροσκαφών.

Gloster Gladiator: Το αεροσκάφος που χάρισε ο Σ. Σαρπάκης

Τα πρώτα δύο Gladiator Mk I της Πολεμικής Αεροπορίας ήταν δωρεά του Έλληνα ομογενή Στυλιανού Σαρπάκη από την Αίγυπτο, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για εκπαίδευση σε τακτικές αερομαχίας.

Μετά την καταστροφή του ενός σε ατύχημα, το εναπομένον αεροπλάνο χρησιμοποιήθηκε σε αποστολές περιπολίας.

Από το Δεκέμβριο 1940 έως τον Απρίλιο 1941 η Βρετανία παραχώρησε μερικά Gladiator Mk I/ Mk II τα οποία εντάχθηκαν στην 21η Μοίρα Διώξεως, η οποία επιχειρούσε μέχρι τότε με PZL P.24.

Ρόλος: Μαχητικό
Διαστάσεις: Εκπέτασμα 9.83m, Mήκος 8.36m, Ύψος 3.58m
Κινητήρας: 1 x Bristol Mercury VIIIA/VIIAS (830 hp)
Οπλισμός: 4 × .303in mm πολυβόλα τύπου BSA (Colt) Browning
Πλήρωμα: 1
Αριθμός: 14-19
Χώρα Κατασκευής: Μεγάλη Βρετανία
Περίοδος χρήσης: 1937 – 1941








πηγη : armynow.net

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολίασε και εσύ για το θέμα αυτό ......!!!!!!!!

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.