Παρασκευή, 1 Νοεμβρίου 2019

on

Δελτίο τύπου της Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Φλώρινας Π. Πέρκα
σχετικά με συνέντευξή της στο μεσημεριανό δελτίο ειδήσεων στο FlashTVΔυτικής Μακεδονίας 

Η Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Φλώρινας και Αναπλ. Τομεάρχης Μεταφορών κ. Π. Πέρκα,  στο πλαίσιο συνέντευξης της  στο μεσημεριανό δελτίο ειδήσεων στο FlashTV Δυτικής Μακεδονίας, την Πέμπτη, 31.10.2019  τοποθετήθηκε για το σ/ν του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη «περί διεθνούς προστασίας». Ειδικότερα, η κα Πέρκα δήλωσε τα εξής:

Το συγκεκριμένο σ/ν τέθηκε σε διαβούλευση για 5 μόνο ημέρες, αυτό κατέστησε αδύνατο τον επί της ουσίας σχολιασμό, αλλά και το γεγονός ότι η διαδικασία στην ολομέλεια θα κρατήσει μόνο μια μέρα σημαίνει ότι πολλοί βουλευτές δεν θα μιλήσουν για ένα τόσο σοβαρό ν/σχ. 

Το σ/vαποτελεί σημαντική οπισθοδρόμηση ως προς την εφαρμογή των τριών κοινοτικών Οδηγιών- που ενσωματώνονται εκ νέου- στην ελληνική Νομοθεσία, καθώς αντικαθιστά προηγούμενες ευνοϊκότερες διατάξεις, με την υιοθέτηση των πλέον κατώτατων μέτρων (standards) που προβλέπουν οι εν λόγω Οδηγίες. 

Στη ΝΔ, φαίνεται ότι έχουν επικρατήσει πλέον οι ακραίες φωνές, της ακροδεξιάς στα πρότυπα Όρμπαν και Σαλβίνι. Πρόκειται, δηλαδή, για ένα σοβαρό πισωγύρισμα στα ανθρώπινα δικαιώματα και στο κράτος δικαίου.

Μιλάμε δηλαδή για Ευρώπη Φρούριο. Είμαστε απέναντι σε μια Ευρώπη του σκοταδισμού, του ρατσισμού και των κλειστών συνόρων. Όπως δήλωσε και ο ίδιος ο κ.  Αβραμόπουλος ο Επίτροπος που όρισε η ΝΔ, «Η Ευρώπη δεν πρέπει ποτέ να γίνει φρούριο.Η πρώτη φορά που χρησιμοποιήθηκε αυτός ο όρος ήταν το 1933 από τον Χίτλερ. Δεν θέλουμε αυτού του είδους την Ευρώπη».

Μπρόστα στο δίλλημα Ευρώπη Φρούριο ή ανοικτή Ευρώπή, θα πρέπει να γίνει κατανοητό πως η καταπάτηση των αρχών της αλληλεγγύης στην αντιμετώπιση αυτού του  προβλήματος, θα έχει καταλυτικές αποσυνθετικές συνέπειες για την ίδια την ΕΕ και θα καταστήσει το πρόβλημα ανεξέλεγκτο. Ευρώπη-Φρούριο σημαίνει 34.361 άνδρες, γυναίκες και παιδιά, των οποίων ο θάνατος έχει καταγραφεί από το 1993 μέχρι το Μάιο του 2018. Ο αριθμός θα ήταν πολύ μεγαλύτερος αν συνυπολόγιζε κανείς τους θανάτους που δεν έχουν καταγραφεί και τους ανθρώπους που δεν έχουν αναγνωριστεί.

Οι προτεινόμενες τροποποιήσεις  επηρεάζουν ανάμεσα σε άλλες πλευρές, τους κανόνες που ρυθμίζουν τις διαδικασίες ασύλου, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των αιτούντων ασύλου, την υποδοχή και την κράτηση, την πρόσβαση στις δραστηριότητες ένταξης και τα οικονομικά, κοινωνικά και πολιτισμικά δικαιώματα.:

Ενδεικτικά:
Είναι επικίνδυνη η προσπάθεια της ΝΔ για μετατροπή του ζητήματος από προσφυγικό σε μεταναστευτικό: Το αίτημα ασύλου αποτελείθεμελιώδες δικαίωμα και δεν μπορεί να αποκλειστεί κάποιος προκαταβολικά από το να το υποβάλλει. Η προσπάθεια της κυβέρνησης για τη μετατροπή του ζητήματος σε «μεταναστευτικό και όχι προσφυγικό» διαψεύδεται από τα στοιχεία, καθώς «το 80% των αιτούντων άσυλο, έχουν προσφυγικό προφίλ». H ρητορική περί «μεταναστευτικού» ζητήματος «αποδυναμώνει τη χώρα στις διεκδικήσεις της» και ενισχύει τα επιχειρήματα των χωρών του Βίζεγκραντ.

Η κράτηση των αιτούντων διεθνούς προστασίαςαπό εξαίρεση και έσχατο μέτρο, επεκτείνεται και γίνεται κανόνας, σε αντίθεση με το κοινοτικό δίκαιο που προβλέπει τέτοια κράτηση σε εξαιρετικές περιπτώσεις. Τα όρια κράτησης για τους αιτούντες φαίνεται να μπορούν να φτάσουν στους 18 μήνες με δυνατότητα παράτασης. Οι προβλέψεις αυτές, θα οδηγήσουν στη μαζική κράτηση αιτούντων διεθνούς προστασίας. Δημιουργούνται «κλειστές δομές προσωρινής υποδοχής».

Επίσης έχουμε αυστηροποίηση της έννοιας και των διαδικασιών της «ευαλωτότητας»: Καταργείται πλέον από τις ευάλωτες ομάδες η κατηγορία των ατόμων με μετατραυματικό στρες. Αυστηροποιείται υπέρμετρα η διαδικασία της γνωμάτευσης, της ευαλωτότητας. 

Στην αυστηροποίηση/περιορισμό βασικών δικαιωμάτων φιλοξενίας και ένταξης των αιτούντων άσυλο: Στην ελεύθερη πρόσβαση στις Δημόσιες Υπηρεσίες Υγείας, στην εκπαίδευση, στην πρόσβαση στην αγορά εργασίας.

Καθιερώνονται πολύ σύντομες προθεσμίες διαδικασίες προτεραιότητας των αιτήσεων διεθνούς προστασίας,πουαφενός, περιορίζουν τα δικαιώματα των αιτούντων (π.χ. στην προετοιμασία και στην παράσταση με δικηγόρο ή σύμβουλο) και αφετέρου, οι σχετικές διοικητικές υπηρεσίες δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν σε αυτές χωρίς την ενίσχυσή τους με ανθρώπινο δυναμικό. 

Η Κυβέρνηση με τις επιλογές της εκπέμπει λάθος μηνύματα και δεν αναδεικνύει το ζήτημα στη σωστή του βάση, δηλαδή την ευρωπαϊκή. Θα έπρεπε να συνεχίσει την γραμμή της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ ότι το ζήτημα είναι πρωτίστως ευρωπαϊκό και όχι να δίνει έμφαση  στη διμερή διάσταση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, χωρίς να πιέζει ανάλογα και προς την ευρωπαϊκή κατεύθυνση.

Εκτός των άλλων η Κυβέρνηση  δεν είχε καμία ετοιμότητα ως προς το ζήτημα του προσφυγικού. Ξεκίνησε την πολιτική της στο προσφυγικό-μεταναστευτικό καταργώντας το αυτοτελές Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής. Με αυτό τον τρόπο αυτόματα υποβάθμισε τη σημασία του ζητήματος. Επίσης η υπαγωγή του χαρτοφυλακίου στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, δείχνει ότι η κυβέρνηση επιθυμεί να διαχειριστεί το θέμα με όρους καταστολής.

Αυτό που χαρακτηρίζει την πολιτική της ΝΔ, έπειτα από τρεις μήνες διακυβέρνησης στο προσφυγικό είναι η ολιγωρία και η έλλειψη σχεδίου. Από 5.600 τον Ιούλιο, η Μόρια έφτασε να μετρά σήμερα 13.000 ανθρώπους, με αποτέλεσμα να επικρατεί χάος και εκρηκτική κατάσταση. Το αποκορύφωμα είναι ότι κάτω από αυτές τις συνθήκες χάθηκαν και ανθρώπινες ζωές.




0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολίασε και εσύ για το θέμα αυτό ......!!!!!!!!

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.