Τρίτη, 14 Ιανουαρίου 2020

on

Εισήγηση της Βουλευτή Φλώρινας και Αναπληρώτριας Τομεάρχη Μεταφορών στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής κατά την ακρόαση από τα μέλη της Επιτροπής, σύμφωνα με τα άρθρα 43Α του Κανονισμού της Βουλής και 27 παρ. 2 του ν. 4427/2016, των προτεινομένων, κ.κ. Γεωργίου Δριτσάκου, Ζαφείρη Ταμπακίδη και Βασιλείου Βρεττού, από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κωνσταντίνο Αχ. Καραμανλή, για διορισμό στις θέσεις Διοικητή και Υποδιοικητών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, αντίστοιχα, και διατύπωση γνώμης της Επιτροπής.

Η κα Πέρκα ξεκίνησε την εισήγησή της απαντώντας σε συγκεκριμένα θέματα που έθεσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Ειδικότερα, εξέφρασε την έκπληξή της για τα λεγόμενα του Υπουργού αναφορικά με καθυστερήσεις του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ), δεδομένου ότι μέχρι και σήμερα η Κυβέρνηση δεν έχει ολοκληρώσει τις σχετικές διαδικασίες για τη σύσταση της Ανεξάρτητης Αρχής, ενώ στο Δελτίο Τύπου του Υπουργείου, έπειτα από τη συνάντηση με τον επικεφαλής της EASA τον Οκτώβριο, ο κ. Καραμανλής είχε δεσμευτεί για την άμεση ολοκλήρωση της διαδικασίας. Η κα Πέρκα πρόσθεσε ότι κατά την συζήτηση και έγκριση του προϋπολογισμού, δεν εντόπισε κονδύλια αναφορικά με την ΑΠΑ και ως εκ τούτου, θεώρησε ότι η πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου είναι να μη συσταθεί η εν λόγω Αρχή. Ανέφερε επίσης, ότι ενώ χωροταξικά έχει τακτοποιηθεί το θέμα της ΑΠΑ και ενώ κάποιοι υπάλληλοι της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) έχουν ήδη τοποθετηθεί, με βάση το νέο Προεδρικό Διάταγμα, στην ΑΠΑ, η τελευταία δεν έχει ακόμα συσταθεί, έξι μήνες από τότε που ανέλαβε η ΝΔ.

Αναφορικά με τους προτεινόμενους από τον Υπουργό για διορισμό στις θέσεις Διοικητή και Υποδιοικητών της ΥΠΑ, η κα Πέρκα αποσαφήνισε ότι η τοποθέτησή της δεν αφορά στα πρόσωπα ούτε στα βιογραφικά των προτεινομένων. Διευκρίνισε όμως ότι επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ είχε ξεκινήσει η διαδικασία επιλογής των θέσεων ευθύνης τόσο της ΥΠΑ όσο και της ΑΠΑ, από μια Επιτροπή αναγνωρισμένου κύρους αφού συμμετείχαν δύο εκπρόσωποι της EASA, ο Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου και άλλα δύο μέλη που είχε ορίσει ο Υπουργός. Η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος πραγματοποιήθηκε ένα χρόνο πριν, τον Ιανουάριο του 2019, τόσο για την ΥΠΑ όσο και την ΑΠΑ. Αντί λοιπόν να συνεχιστεί αυτή η διαδικασία, στο πλαίσιο της συνέχειας του κράτους, η ΝΔ επιλέγει για ακόμα μια φορά τη λογική του «ράβε – ξήλωνε», όπου όταν ξεκινάει κάτι μια Κυβέρνηση, έρχεται η επόμενη το σταματάει και η διαδικασία ξεκινάει από την αρχή.

Ειδικά για την ΑΠΑ, είχε ήδη ολοκληρωθεί το πόρισμα της Επιτροπής και απέμενε η συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής. Παρ’ όλα αυτά, το θέμα της ΑΠΑ παραμένει σε εκκρεμότητα.

Ομοίως για την ΥΠΑ, η προηγούμενη Επιτροπή είχε σχεδόν ολοκληρώσει το έργο της, αφού παρέμενε μόνο μια συνεδρίαση, η νέα πολιτική ηγεσία όμως αντί να ολοκληρώσει τη διαδικασία, την άρχισε ξανά από την αρχή. Η κα Πέρκα ολοκλήρωσε την τοποθέτηση της τονίζοντας ότι αφενός θα έπρεπε να προχωρήσουν πιο γρήγορα οι διαδικασίες και αφετέρου ότι δε δέχεται ότι η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ήταν αυτή που καθυστέρησε. Τόνισε ότι άλλωστε «η αρχή είναι το ήμισυ του παντός για μια διαδικασία, να αποφασισθεί, να ζυμωθεί το θέμα. Όταν, λοιπόν, έχουν γίνει όλα αυτά και είμαστε σε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος προκειμένου να οριστούν οι διοικήσεις, έχει γίνει πολύ παραπάνω από τη μισή δουλειά και θα έπρεπε να συνεχιστεί».

Στη συνέχεια η κα Πέρκα αναφέρθηκε στη δεύτερη ένσταση του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία προκύπτει μετά από μελέτη των απαιτούμενων προσόντων για τους Διοικητές αντίστοιχων Υπηρεσιών σε άλλες χώρες σε ευρωπαικό και παγκόσμιο επίπεδο. Στην καινούργια προκήρυξη έχει προστεθεί ένας όρος, ο οποίος φαίνεται πολύ φωτογραφικός και είναι αυτός που αφορά στην πενταετή εμπειρία αντιμετώπισης αεροπορικών κρίσεων. Ο όρος αυτός κατευθείαν προκρίνει τους υποψηφίους που προέρχονται από την Πολεμική Αεροπορία, γεγονός που επιβεβαιώνεται εκ του αποτελέσματος, αφού και οι τρεις υποψήφιοι έχουν μια κοινή ρίζα, η οποία προκύπτει από το συγκεκριμένο όρο της διακήρυξης. Η κα Πέρκα αποσαφήνισε ότι η Επιτροπή, που συστάθηκε από την τωρινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, έκανε σωστά τη δουλειά της, τηρώντας τον όρο της διακήρυξης και γι’ αυτό προέκρινε τρεις υποψηφίους που προέρχονται από την

Πολεμική Αεροπορία. Αναγνώρισε φυσικά ότι σε κάποιους τομείς η εμπειρία των στελεχών της Πολεμικής Αεροπορίας είναι απολύτως απαραίτητη και κρίσιμη. Μιλώντας όμως και από τη θέση του Συγκοινωνιολόγου, η κα Πέρκα διευκρίνισε ότι η Πολιτική Αεροπορία είναι μια Υπηρεσία που κοιτάει το μέλλον, την καινοτομία που συνδυάζεται με την πολιτική των μεταφορών και δη των συνδυασμένων μεταφορών, αλλά και του μάνατζμεντ. Απαιτείται δηλαδή άλλου είδους εμπειρία για τη διοίκηση της εταιρίας. Σε κάθε περίπτωση, με την προσθήκη του συγκεκριμένου όρου στη διακήρυξη, πιθανόν να αδικούνται και οι προτεινόμενοι για τις τρεις θέσεις, δεδομένου ότι έχουν πολύ καλά βιογραφικά, αφού «θα μπορούσε κάποιος από τους τρεις ή και οι τρεις ή οι δύο από τους τρεις, να έχει προκριθεί με μια διαδικασία η οποία θα ήταν πιο διάφανη και να μην έχουμε και τέτοια θέματα, διότι είναι σαν να στρατικοποιείς πάλι την Πολιτική Αεροπορία και αυτό δεν νομίζω ότι ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της εποχής και στις ανάγκες της Πολιτικής Αεροπορίας».







0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολίασε και εσύ για το θέμα αυτό ......!!!!!!!!

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.