γράφει ο Μπάμπης Θ. Τριανταφυλλίδης 

Δυστυχώς τα στελέχη της ΝΔ στον τόπο μας δεν λένε να αλλάξουν νοοτροπία κι ας περνάνε τα χρόνια κι ας θεωρούν τον εαυτό τους κεντροδεξιό κόμμα. Η αντίληψη οι δικοί μας άνθρωποι, τα δικά μας παιδιά καλά κρατεί. Το είδαμε αυτόν το μήνα δύο φορές. Κι αναφέρομαι στις δύο συσκέψεις που γίνανε στην Περιφερειακή Ενότητα Φλώρινας στις 3 και 10 Φεβρουαρίου 2020 για τον κάθετο άξονα και συγκεκριμένα για το τμήμα Αμμοχώρι – Ξινό Νερό, στο γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη της ΠΕ Φλώρινας Γιάννη Κιοσέ.

Για ένα κορυφαίο πρόβλημα της περιοχής μας αλλά και της χώρας μας καθοριστικό για το μέλλον μας απουσίαζαν και από τις δύο συσκέψεις που έγιναν η τοπική βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Πέτη Πέρκα, οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Αντιπολίτευσης Γιώργος Κωτακίδης, Γιάννης Λιάσης, Γιάννης Στρατάκης και Βασίλης Καραντζίδης και ο Δήμαρχος Αμυνταίου Άνθιμος Μπιτάκης, γιατί δεν προσκλήθηκαν από τον Περιφερειάρχη Γιώργο Κασαπίδη και τον Αντιπεριφερειάρχη της ΠΕ Φλώρινας Γιάννη Κιοσέ.

Το ερώτημα είναι γιατί δεν κλήθηκαν; Η ψήφος των πολιτών που τους εξέλεξαν είναι υποδεέστερη αυτών που ψήφισαν τον συνδυασμό του κ. Κασαπίδη ή η γνώμη τους δεν είναι βαρύνουσας σημασίας; Ποιος τους έδωσε το δικαίωμα να τους αγνοούν; Βέβαια δεν περιμένω καμιά απάντηση από τους προκαλέσαντες την σύσκεψη Περιφερειάρχη Δ. Μ. και Αντιπεριφερειάρχη ΠΕ Φλώρινας, γιατί γι’ αυτούς δημοκρατία είναι οι δικοί μας άνθρωποι. Άλλωστε κραυγαλέο παράδειγμα για το πώς εννοούν την δημοκρατική λειτουργία των περιφερειακών οργάνων αλλά και την σπουδαιότητα που αποδίδουν σ’ αυτά είναι οι δύο συσκέψεις στις οποίες δεν κλήθηκαν θεσμικοί παράγοντες που εκπροσωπούν τον μισό πληθυσμό της ΠΕ Φλώρινας, θεωρήσανε όμως σκόπιμο να καλέσουν στην πρώτη σύσκεψη τους δύο Αντιπεριφερειάρχες από την Καστοριά. Έτσι εννοούν την δημοκρατική λειτουργία των περιφερειακών οργάνων. Κι όταν τα θεσμικά όργανα εφαρμόζουν την λογική των αποκλεισμών τότε θα πρέπει να ανησυχούμε για την δημοκρατία μας και το που πάμε.

Όσο για τον Δήμαρχο Αμυνταίου αυτό πλήρωσε το δόγμα Γεωργιάδη γιατί υπερασπίστηκε την νομιμότητα και δεν εξυπηρέτησε τον προσωπικό φίλο του κ. Υπουργού. Βέβαια λάθος και του Δημάρχου που παρέμεινε στην εκδήλωση της τοπικής οργάνωσης της ΝΔ. Αν είχε φύγει από την εκδήλωση σήμερα το σύνολο των πολιτών του Αμυνταίου θα στέκονταν στο πλευρό του. Άλλωστε οι Δήμαρχοι απολογούνται στους δημότες και όχι στον κάθε Γεωργιάδη με την ιταμή συμπεριφορά.

Όμως τι να περιμένει κανείς από μια αναξιόπιστη Περιφερειακή Αρχή που οι ίδιοι σχεδόν άνθρωποι μέσα σε 10 μέρες άλλαξαν εντελώς απόφαση για το ίδιο ζήτημα; Ποιος μπορεί να τους εμπιστεύεται για όσα λένε και όσα κάνουν;

Όλοι αυτοί που τώρα κατηγορούν την παλιά χάραξη απορρίπτοντας την μετά βδελυγμίας ήταν παρόντες στην προηγούμενη σύσκεψη που την επέλεξαν και μετά βαΐων και κλάδων την ενέκριναν. Άντε τώρα να τους εμπιστευτείς και να στηριχτείς στα όσα λένε και αποφασίζουν.

Δείτε τις μας είπαν σε δηλώσεις τους στις 3 Φεβρουαρίου αμέσως μετά την σύσκεψη:

«ΚΟΥΡΟΥΜΛΗ ΟΥΡΑΝΙΑ, Διευθύντρια μελετών της εταιρίας «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ» : Υπολογίζουμε μέχρι το τέλος του 2022 να βγούμε στην δημοπράτηση. Όχι μόνον να τελειώσουν οι μελέτες οι οποίες θα τελειώσουν πιο μπροστά αλλά και οι αδειοδοτήσεις, απαλλοτριώσεις κτηματολόγια και λοιπά που μας οδηγούν ως το τέλος του 2022. Να πούμε στη δημοπράτηση όχι να τελειώσει μελέτη. Θα τελειώσουν πιο μπροστά αλλά μετά είναι η αδειοδότηση για απαλλοτριώσεις, κτηματολόγια και λοιπά που μας οδηγούν έως τέλος του 22.

ΚΑΣΑΠΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ, Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας
Μπαίνουμε στην τελική ευθεία των μεγάλων οδικών έργων που αφορούν την περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας. Συζητήσαμε με το κλιμάκιο της Εγνατίας την διευθέτηση του θέματος της καθέτου οδού στο κομμάτι Ξινό Νερό Φλώρινας – Αμμοχώρι μετά και την αναγκαία τροπολογία που προηγήθηκε το προηγούμενο διάστημα και την έντονη κινητικότητα που αναπτύξαμε γύρω από αυτό το θέμα, φτάσαμε σε αυτό το σημείο ώστε να επιλεγεί η τελική διαδρομή που θα προωθηθεί περαιτέρω για την ολοκλήρωση της μελέτης και για την κατασκευή του έργου..».

Δείτε τι μας λένε στη νέα τους απόφαση δέκα μέρες αργότερα: 
«…Μετά από πολύωρη διαβούλευση και κατάθεση επιχειρημάτων, απορρίφθηκε ο εναλλακτικός σχεδιασμός που πρότεινε η ¨ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.¨, σε σχετική συνάντηση στις 3 Φεβρουαρίου 2020 και προέβλεπε νέα χάραξη η οποία θα ήταν παράλληλα στην παλιά χάραξη στο τμήμα Βεύη – κάτω Βεύη, προκειμένου να παρακαμφθεί η όδευση από δασοσκεπείς εκτάσεις του όρους Βέρνο, καθώς η υλοποίηση του θα προκαλούσε τεράστιες καθυστερήσεις, που θα οδηγούσαν σε αδυναμία χρηματοδότησης από το 6ο ΕΣΠΑ, ώστε να αποτελέσει έργο γέφυρα…». 
Ελλάς το μεγαλείο σου.

Είναι οι ίδιοι άνθρωποι πλην του βουλευτή Γιάννη Αντωνιάδη με δύο αιτιολογίες που η δεύτερη ανατρέπει την πρώτη.

Πότε ήταν ειλικρινείς πριν ή τώρα; Δεν κατάλαβαν τι τους έλεγαν οι εκπρόσωποι της εταιρίας «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ» και συμφώνησαν μαζί τους; Δεν αντιλήφθηκαν ότι η χάραξη εκείνη «θα προκαλούσε τεράστιες καθυστερήσεις, που θα οδηγούσαν σε αδυναμία χρηματοδότησης από το 6ο ΕΣΠΑ, ώστε να αποτελέσει έργο γέφυρα »όπως αναφέρουν στο τελευτ5αίο τους δτ; Έπρεπε να τους το επισημάνει ο κ. Αντωνιάδης; Γιατί η απόφαση της 3ης Φεβρουαρίου μόνο την σήραγγα της Κλεισούρας θα ευνοούσε αφού ο κάθετος άξονας δεν θα γίνονταν έργο γέφυρα για το 6ο ΕΣΠΑ .

Η γκάφα του κ. Κασαπίδη δείχνει ότι οι αποφάσεις για τον κάθετο άξονα λαμβάνονται με προχειρότητα και άγνοια, χωρίς την ανάλυση των δεδομένων και την σύνθεση μιας απόφασης προς όφελος του τόπου μας και των πολιτών του. Κι ευτυχώς ο κ. Αντωνιάδης αντιλήφθηκε την «πατάτα» που πήγαιναν να κάνουν και «έσωσε την παρτίδα». Και θα έλεγα μπράβο στον κ. Αντωνιάδη που πήγε κόντρα στην απόφαση της προηγούμενης σύσκεψης αν δεν ήταν υποχρέωση του να το κάνει.

Να επισημάνουμε για άλλη μια φορά ότι δεν πρέπει τα περιφερειακά όργανα να λειτουργούν με αποκλεισμούς. Είναι βέβαιο ότι οι περιφερειακοί σύμβουλοι της αντιπολίτευσης με την τεράστια εμπειρία που διαθέτουν θα συνέβαλαν ουσιαστικά στην ορθή απόφαση για τον κάθετο άξονα.

Ας ακολουθήσουν το παράδειγμα του πρώην βουλευτή και Υφυπουργού της περιοχής μας Γιώργου Λιάνη που ποτέ δεν εξαίρεσε και δεν διαίρεσε τους πολίτες και τους εκπροσώπους τους. Και δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι ο λαός τον τίμησε δύο ολόκληρες δεκαετίες να τον εκπροσωπεί.

Στο δελτίο τύπου που εξέδωσε η ΠΕ Φλώρινας αναφέρει τα εξής:
«Παρουσία του βουλευτή Π.Ε. Φλώρινας, κ. Γιάννη Αντωνιάδη, του Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας, κ. Γιώργου Κασαπίδη, του Αντιπεριφερειαρχη Π.Ε. Φλώρινας, κ. Ιωάννη Κιοσέ, του Αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Ανάπτυξης, κ. Βασίλειου Άμπα, της της Αντιπεριφερειάρχης Ενέργειας, Υποδομών και Περιβάλλοντος κ. Καλλιόπη Κυριακίδου, του Περιφερειακού Συμβούλου, κ. Σωτήρη Βόσδου , του Δημάρχου Φλώρινας, κ. Βασίλειου Γιαννάκη, του Προέδρου της ¨ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.¨, κ. Γιώργου Κωνσταντόπουλου, του διευθύνοντα συμβούλου της εταιρίας, κ. Κωνσταντίνου Κουτσούκου, του προϊστάμενου της διαχειριστικής αρχής, κ. Χαράλαμπου Κιουρτσίδη, αλλά και υπηρεσιακών παραγόντων της Π.Ε. Φλώρινας, πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2020, έκτακτη σύσκεψη στα γραφείο της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας, με αντικείμενο την επανεξέταση των προτάσεων για τις δύο εναλλακτικές χαράξεις στον οδικό άξονα ¨Ξινό Νερό-Φλώρινα¨.

Μετά από πολύωρη διαβούλευση και κατάθεση επιχειρημάτων, απορρίφθηκε ο εναλλακτικός σχεδιασμός που πρότεινε η ¨ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.¨, σε σχετική συνάντηση στις 3 Φεβρουαρίου 2020 και προέβλεπε νέα χάραξη η οποία θα ήταν παράλληλα στην παλιά χάραξη στο τμήμα Βεύη – κάτω Βεύη, προκειμένου να παρακαμφθεί η όδευση από δασοσκεπείς εκτάσεις του όρους Βέρνο, καθώς η υλοποίηση του θα προκαλούσε τεράστιες καθυστερήσεις, που θα οδηγούσαν σε αδυναμία χρηματοδότησης από το 6ο ΕΣΠΑ, ώστε να αποτελέσει έργο γέφυρα.

Ως εκ τούτου επελέγη να συνεχιστεί η εκπόνηση των υποστηρικτικών μελετών, του οδικού άξονα που διέρχεται από τις παρυφές του ορυχείου και καταλήγει στη διασταύρωση Αμμοχωρίου, μέρος των οποίων είχαν δημοπρατηθεί από την ¨ΕΓΑΝΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.¨ και πάγωσαν εξαιτίας της γνωμοδότησης της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, του Υπ. Ενέργειας και Περιβάλλοντος, στην οποία εν κατακλείδι, αναφέρονταν η απαίτηση απομάκρυνσης της χάραξης από την οριοθετημένη έκταση του ορυχείου Βεύης.

Ως γνωστόν, η άρση του εν λόγω περιορισμού επετεύχθη, μετά από πολιτική παρέμβαση, του βουλευτή Π.Ε. Φλώρινας, Γιάννη Αντωνιάδη, του Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας, Γιώργου Κασαπίδη και του Αντιπεριφερειάρχη Φλώρινας, κ. Ιωάννη Κιοσέ και την ψήφιση σχετικής νομοθετικής ρύθμισης, δίνοντας τη δυνατότητα διέλευσης του οδικού άξονα μέσα από το ορυχείο».

Μπάμπης Θ. Τριανταφυλλίδης