Η αναγνώριση του «Κέντρου Μακεδονικής Γλώσσας» και η Συμφωνία
των Πρεσπών
γράφει η Σ. Ηλιάδου-Τάχου,
Καθηγήτριας Νέας Ελληνικής Ιστορίας,
Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας
«Ήρθε μια μέρα ξαφνικά» και η αναγνώριση ως νόμιμου σωματείου, με έδρα
στην Ελληνική Επικράτεια, του «Κέντρου Μακεδονικής Γλώσσας», από το Πρωτοδικείο
Φλώρινας, παρά τις ανακοπές κατά της αναγνώρισης του Σωματείου που είχαν
υποβληθεί από την Εισαγγελέα Φλώρινας
και άλλους 16 φορείς,
Είναι πλέον φανερό τοις πάσι ότι η Συμφωνία των Πρεσπών υπήρξε
η βάση για την αναγνώριση «μακεδονικής γλώσσας», ενώ ο συγκεκριμένος«ιδιωτικός
φορέας»,μοιάζει να «ψαρεύει σε θολά νερά». Θα υπενθυμίσω τη σημερινή απουσία από
το σκεπτικό του «Κέντρου Μακεδονικής
Γλώσσας», των ούτως ή άλλως άχρηστων, όπως έχω προαναφέρει, αστερίσκων της
συμφωνίας των Πρεσπών,που αφορούσαν στην αναγνώριση,από τη μεριά των
«βορειομακεδόνων»,πως η γλώσσα τους
ανήκει στην οικογένεια των «νοτιοσλαβικών γλωσσών» και ο πολιτισμός τους δεν
έχει καμία σχέση με αυτόν της περιόδου του Φιλίππου και του Αλεξάνδρου που
μεγαλούργησαν στο έδαφος της ελληνικής Μακεδονίας. Όπως εύλογα διακρίνουμε
σήμερα,όλες αυτές οι επισημάνσεις/διευκρινίσεις έχουν πλέον ξεχαστεί και εκείνο
που απομένει είναι η παράδοση του ονόματος «μακεδονική» γλώσσα, στους γείτονες,στο
πλαίσιο της Συμφωνίας των Κοτζιά-Δημητρώφ.
Μετά την Συμφωνία των Πρεσπών και κυρίωςμετά την αναγνώριση
του συγκεκριμένου αιτήματος, οι επιπτώσεις επεκτείνονται και στην
ελληνική επικράτεια. Καταρχήν να θέσω υπόψη σας ότι στη Μικτή Διεπιστημονική Επιτροπή «Βόρειας Μακεδονίας»- Βουλγαρίας ο χαρακτηρισμός της γλώσσας της «Βόρειας
Μακεδονίας» ως «μακεδονικής», αποτέλεσε αντικείμενο τριβών ανάμεσα στις δύο
χώρες οι οποίες οδήγησαν στη διάλυση των μεταξύ τους διαπραγματεύσεων,
επειδή οι Βούλγαροι χαρακτήρισαν αυτή τη γλώσσα ως «βουλγαρική» γλώσσα και τον πολιτισμό των
«Βορειομακεδόνων» ως «βουλγαρικό». Δεν
είναι λοιπόν παράδοξο εμείς ως επισπεύδοντες να επιτρέπουμε σε ιδιωτικές αυτόκλητες
ομάδες, εντός της ελληνικής επικράτειας, να απαιτούν την αναγνώριση και
διδασκαλία στην Ελλάδα μιας γλώσσας, η ταυτότητα της οποίας αποτελεί και σήμερα
αντικείμενο αμφισβήτησης στα διεθνή fora; Και θα μπορούσε ποτέ αυτό να συμβεί, χωρίς την άκριτη
παραδοχή του «μακεδονικού» χαρακτήρα της γλώσσας αυτής στο πλαίσιο της
Συμφωνίας των Πρεσπών;
Σύμφωνα με όσα αναγράφονται στους σκοπούς του «Κέντρου
Μακεδονικής Γλώσσας» αυτό αποβλέπει στη «διατήρηση
και καλλιέργεια της Μακεδονικής γλώσσας στην Ελλάδα και την υποστήριξη της
εισαγωγής της Μακεδονικής γλώσσας, ως προαιρετικού μαθήματος, σε δημόσια
σχολεία και Πανεπιστήμια στην Ελλάδα, ιδίως στις Περιφέρειες της Δυτικής
Μακεδονίας, της Κεντρικής Μακεδονίας και της Ανατολικής Μακεδονίας και της
Θράκης».
Κι όμως,
ενώ το μοναδικό όφελος της Συμφωνίας των Πρεσπών είναι, κατά τη γνώμη μου, το
γεγονός ότι δεν υπάρχει στις γραμμές της καμία αναφορά ή υπαινιγμός για την
παρουσία επί ελληνικού εδάφους μιας άλλης «μακεδονικής ταυτότητας», διαφορετικής από την ελληνική, οι διακηρύξεις
του Κέντρου προσδίδουν στη σλαβοφωνία χαρακτηριστικά
ταυτοτικής ή πολιτισμικής
ιδιαιτερότητας. Πρέπει να επισημανθεί λοιπόν ότι το ενδιαφέρον του Κέντρου
Μακεδονικής Γλώσσας μπορεί να αναγνωστεί
ως μια απόπειρα «κατασκευής» μιας ελίτ «σλαβομακεδόνων»με
«αδιαφανείς» στόχους, αλλά αυτή τη φορά εντός της Ελλάδας. Και όσον αφορά στους στόχους αυτούς, θα πρέπει
να τους θεωρήσουμε ανάλογους με εκείνους που οδήγησαν στο παρελθόν τα
κράτη των Βαλκανίων σε συγκρουσιακές διεκδικήσεις.
Και
ακριβώς επειδή η ελληνική Μακεδονία αποτέλεσε το μήλο της έριδας των κάθε
είδους εθνικισμών των γειτόνων μας στο παρελθόν, θεωρούμε ότι η αναγνώριση του συγκεκριμένου σωματείου θα μπορούσε να οδηγήσει, όπως είχε διαβλέψει από νωρίς ο
Πρωθυπουργός της χώρας, σε επικίνδυνες
καταστάσεις για το μέλλον των παιδιών
μας.
Σ.Η
1 Σχόλια
Αξιότιμη κ. Ταχου,
ΑπάντησηΔιαγραφήδιαβασα το αρθρο σας σχετικα με τα επακολουθα της =ιστορικής προδοτικής συμφωνίας των Πρεσπων και τα επακολουθά της= και θα ηθελα να τονισω οτι, οι υπογραφες οι οποιες εκεινων
χαρακτηρίζουν την μη υπαρξη της Μακεδονιας και αυτο σημαινει της γνησιας και ελληνικης
ωστε να διαμορφωσουν όλα τα ιστορικα γεγονοτα με αντιθετη γνωμη και δη δική τους ωστε
να υποβαθμίση την ιστορικην μαλιστα υπαρξη του Μ.Α ως Μακεδονα αλλα ως μακεδονα των
Σκοπίων μαλιστα δε το χαρακτηριστηκο ειναι οτι =ταχα= ιστορικοι καθηγηται των Σκοπίων
χαρακτηριζουν ολα ανυπαρκτα τα αρχαια που εχουν βρεθη εντος της ελλαδος ως ψευδη με
την ενοιαν οτι τοποθετηθηκαν σκοπιμως δια να αποδειξουν ως =ψευδώς= οτι ο Μ.Αλεξανδρος
ητο Μακεδονας εντός της ελληνικης επικρατειας.
Μελετωντας τα αρθρα της συμφωνιας προκαλουν εκπληξη σε εκεινον που =θα τα διαβάση= και
τουτο διότι ειναι διεστραβλομενα από την αληθεινη ιστορια.
Οι κυριοι αυτοι υποτημησαν ολα οσα εχουν με την ιστοριαν του μακεδονικου αγωνα και ο οποιος ειχε την συμπαραστασην ολων απο την Κρητη μεχρι τον Εβρο και οπως αναφερεται
χαρακτηρηστικο ειναι η προδοσια της Μακεδονικης Γλωσσης που μαλιστα εχουν την γνωμη
και μερικών εντός των ελληνικών συνορων να λενε οτι = μιλαμε μακεδονικα= με την ενοια
οτι η σλαβοβουλγαρικη διαλεκτο εγινε με την υπογραφη τής αριστερας = μακεδονικη γλωσσα=. αυτο δε το αναγνωριζει και η Βουλγαρια που θεωρει απαραδεκτο οτι αυτη ειναι μακεδονική γλωσσα ενω οι =άξιοι ελληνες= προδοτες χωρίς να εχουν γνωση των πραγματων παρεδωσαν
ολα τα παραγωγα του μακεδονικού πολιτισμου στους =ΟΥΧΙ= μακεδονες των Σκοπίων αλλα
στους μακεδόνες Κοσοβάρους οι οποιοι ουδεμιαν σχεση εχουν με την μακεδονια και σημερα
καυχονται οτι ειναι ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ κ. Τάχου, πιστευω ολα αυτα να σας ειναι γνωστά.
Ουδείς ελλην κυβερνητης βρεθηκε ή ειχε το θαρρος μεχρι σημερα να προδωση την Μακεδονια εκτός αυτων τής αριστεράς , μαλιστα δε το χαρακτηριστικό ητο οτι, οπως ειπε ο τοτε ξακοκουστός Κοτζιας = το επομενο βήμα μας ειναι με την Ηπειρο και Αλβανια = κατι το οποιον
ενοούσε την παλαια υπαρξη των Αλβανοτσαμηδων με την κατοχήν αυτων μεχρι την Αρτα.
Ευτυχώς όμως που ο ηλιος εδυσε εις το σημειον αυτό και η ανατολη =δεν ηλθε=
Κλεινοντας θα ηθελα να εξαιρω δια τα γραφομενά σας εις το αρθρο σας
Διατελώ
Μφχ
Γ.Κ
Σχολίασε και εσύ για το θέμα αυτό ......!!!!!!!!
Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.