Ανοίγοντας Φτερά: Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας στον
Κόσμο του Erasmus+
Ένας υπέροχος κύκλος
ολοκληρώνεται και μέσα του περικλείει εμπειρίες, γνώσεις, ανθρώπινες επαφές και
πολιτισμικά ανοίγματα που δύσκολα περιγράφονται με λόγια. Το σχολείο μας είχε
τη χαρά να συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+, ένα πρόγραμμα που συγχρηματοδοτείται
από την Ευρωπαϊκή Ένωση και έχει ως στόχο να ενισχύσει τη διεθνή συνεργασία
μεταξύ σχολείων, να προωθήσει την πολιτισμική συνείδηση και να ενδυναμώσει την
εκπαιδευτική κοινότητα με πολύτιμες εμπειρίες.
Το έργο μας με τίτλο “Culture
and Sustainability in Education” (2024-1-EL01-KA122-SCH-000220235) εστίασε στη
διαπολιτισμικότητα, τη βιωσιμότητα, την ένταξη και την αποδοχή της
διαφορετικότητας. Μέσα από τη συμμετοχή μας στις #Erasmus Days και την
παρουσίαση της πορείας μας στα διεθνή δίκτυα και την εκπαιδευτική μας κοινότητα,
μεταφέραμε το μήνυμα της συνεργασίας και της εκπαιδευτικής εξέλιξης. Ήταν μια
μοναδική ευκαιρία να ανοίξουμε παράθυρα στον κόσμο από τη μικρή μας πόλη.
1η Μετακίνηση: Ιταλία – Brindisi
Η
πρώτη μας μαθητική κινητικότητα πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2025 στην πόλη
Brindisi της Ιταλίας. Εκεί, τέσσερεις μαθητές/τριες της ΣΤ' τάξης, συνοδευόμενοι/ες
από τρεις εκπαιδευτικούς, συμμετείχαν τόσο σε μαθητική κινητικότητα (Student
Group Mobility) όσο και σε Job Shadowing (παρακολούθηση εργασίας), επισκέφθηκαν
το σχολείο Istituto Comprensivo Statale Centro Tuturano. Οι συμμετέχοντες ήρθαν
σε επαφή με το ιταλικό εκπαιδευτικό σύστημα, παρακολούθησαν μαθήματα, συμμετείχαν
σε καλλιτεχνικές και πολιτιστικές δραστηριότητες, ενώ ξεχωριστή εμπειρία
αποτέλεσαν οι επισκέψεις σε σημαντικά ιστορικά σημεία της Απουλίας, όπως το
ελληνόφωνο χωριό Calimera, το γραφικό Alberobello με τα χαρακτηριστικά του
trulli και η εντυπωσιακή πόλη Λέτσε γνωστή για την μπαρόκ αρχιτεκτονική της.
2η Μετακίνηση: Βουλγαρία – Rakovski
Η
δεύτερη μαθητική κινητικότητα έλαβε χώρα τον Μάιο του 2025 στην περιοχή Rakovski,
κοντά στη Φιλιππούπολη της Βουλγαρίας. Έξι μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης
και τρεις εκπαιδευτικοί επισκέφθηκαν το Hristo Botev Basic School, ένα δυναμικό
σχολείο με περίπου 600 μαθητές. Εκεί παρουσίασαν το σχολείο μας και την πόλη
της Φλώρινας χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες, αλληλεπίδρασαν φιλικά και
ευχάριστα με τους Βούλγαρους συμμαθητές τους, αντάλλαξαν στοιχεία της ιστορίας
και του πολιτισμού της χώρας τους και ενίσχυσαν τη διαπολιτισμική τους
συνείδηση. Οι μαθησιακές δραστηριότητες επεκτάθηκαν και σε επιτόπιες
εξερευνήσεις στα σημαντικότερα ιστορικά μνημεία της πόλης και της ευρύτερης
περιοχής και σε περιήγηση στην παλιά πόλη της Φιλιππούπολης με τα πανέμορφα
αρχοντικά, το εθνογραφικό μουσείο, το Αρχαίο Ρωμαϊκό Θέατρο και το Αρχαίο
Ρωμαϊκό Στάδιο.
3η Μετακίνηση: Σουηδία – Στοκχόλμη
Τον Σεπτέμβριο του 2025, δύο
εκπαιδευτικοί του σχολείου μας συμμετείχαν σε Job Shadowing (παρακολούθηση
εργασίας) στο σχολείο Ingaro-Brunns Skola στη Στοκχόλμη της Σουηδίας. Παρακολούθησαν
μαθήματα και εντυπωσιάστηκαν από τον εξοπλισμό, την οργάνωση και τη διεξαγωγή
των μαθημάτων. Εκεί που ο ενιαία σωστός εκπαιδευτικός σχεδιασμός συναντά την
ουσιαστική συμπερίληψη, την ενίσχυση πολλαπλών δεξιοτήτων μέσα από θεωρητικά
και πρακτικά ερεθίσματα στα παιδιά και η ολιστική τους ανάπτυξη γίνεται κάθε
στιγμή πράξη, μέσα από δομές και πρακτικές, που βοηθούν ουσιαστικά το έργο των
εκπαιδευτικών.
4η Μετακίνηση: Ισπανία – Creixell
Η τελευταία μετακίνηση του έργου πραγματοποιήθηκε τον
Οκτώβριο του 2025 στην Ισπανία, στο σχολείο Escola les Eres στο Creixell,
μεταξύ Βαλένθιας και Βαρκελώνης. Δύο μαθητές/τριες της ΣΤ’ τάξης, συνοδευόμενοι/ες
από δύο εκπαιδευτικούς, συμμετείχαν τόσο σε μαθητική κινητικότητα (Student Group Mobility) όσο και σε Job Shadowing/ Teachimg Assignment. Η υποδοχή ήταν θερμή και οι δράσεις πλούσιες: Τα διαβαθμισμένα εργαστήρια μεταξύ
τάξεων, όπου παιδιά από διαφορετικές τάξεις συνεργάζονται αρμονικά, η
οπτικοακουστική τάξη, εξοπλισμένη με χρωματικά εργαλεία και ραδιοφωνικό σταθμό,
ο σχολικός κήπος και η υπέροχη χορωδία, εντυπωσίασαν ιδιαίτερα. Το μάθημα ήταν
σχετικό με τους 12 Θεούς του Ολύμπου και η αποκτηθείσα γνώση εμπεδώθηκε με ένα
ψηφιακό ομαδικό παιχνίδι. Οι εμπειρίες που
αποκόμισαν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί μας ήταν μοναδικές και βαθιά
συγκινητικές.
Η εμπειρία από το ευρωπαϊκό
πρόγραμμα Erasmus+ αποτελεί
παρακαταθήκη για το μέλλον του σχολείου μας, καθώς ενισχύει τη θέση της
εκπαιδευτικής μας κοινότητας στον ευρωπαϊκό χάρτη και μας εμπνέει να
συνεχίσουμε να μαθαίνουμε, να ταξιδεύουμε και να ονειρευόμαστε.
Ο Δ/ντής
του Σχολείου
Καπουλίτσας
Αθανάσιος











0 Σχόλια
Σχολίασε και εσύ για το θέμα αυτό ......!!!!!!!!
Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.