Απάντηση σε δημοσιευμένο άρθρο του Μπάμπη Θ. Τριανταφυλλίδη με τίτλο Απαξιώνεται καθημερινά από την εγκατάλειψη το Νοσοκομείο Φλώρινας. που δημοσιεύθηκε στα Φλωρινιώτικα Νέα την 26.10.2020 απέστειλε ο Διοικητής του Γενικού Νοσοκομείου Φλώρινας κος Παπούλκας Χρήστος απαντώντας σε όλα όσα αναφέρει ο αρθρογράφος.
Δημοσιεύουμε ως οφείλουμε το πλήρες κείμενο της απάντησης το οποίο είναι το παρακάτω :

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΗ Γ.Ν.Φλώρινας

Αγαπητέ κύριε εκδότη του ηλεκτρονικού ενημερωτικού blogs με τίτλο ΦΛΩΡΙΝΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ, λόγω των ημερών (πρόσφατης εθνικής και ακολουθούμενης τοπικής επετείου) εύχομαι σε σας και στο αναγνωστικό σας κοινό Χρόνια Πολλά και ελπίδα στα δύσκολα που ζει η πατρίδα μας και η ανθρωπότητα, λόγω της πανδημικής κρίσης.

Ενημερώθηκα και με έκπληξη διάβασα σε ανάρτηση της 26/10/2020 το άρθρο του κ Τριανταφυλλίδη Θ Μπάμπη με βαρύγδουπο τίτλο :

Απαξιώνεται καθημερινά από την εγκατάλειψη το Νοσοκομείο Φλώρινας.

Παρόλο που το εν λόγω άρθρο δεν περιορίζεται σε θέματα που αφορούν το νοσοκομείο Φλώρινας, αλλά κάνει γενική αναφορά σε ζητήματα υγείας, που αφορούν κεντρικά και περιφερειακά θέματα, αλλά και λοιπές δομές υγείας της περιφερειακής ενότητας Φλώρινας, επειδή όμως κατά την πλειοψηφία του αναφέρεται στο Νοσοκομείο Φλώρινας και ο πηχυαίος τίτλος αυτού αποτελεί δυσφήμιση, αλλά και βάλλει ευθέως το πρόσωπό μου, προσβάλλοντας έμμεσα και τους λοιπούς 363 εργαζόμενους στο χώρο της υγείας, διότι το αποτέλεσμα σε μία υγειονομική μονάδα δεν εξαρτάται μόνο από τον Διοικούντα αυτής, αλλά είναι συλλογικό καθώς συμβάλλουν όλοι, Θεωρώ λοιπόν ότι οφείλω να δώσω αναλυτική απάντηση, διότι πιστεύω ότι το εν λόγω δημοσίευμα είναι ανακόλουθο με την πραγματικότητα και εκθέτει γενικότερα την λειτουργία και την εικόνα του Νοσοκομείου Φλώρινας και των εργαζομένων σε αυτό.

Κύριε Τριανταφυλλίδη δεν μπορεί να μιλάτε για καθημερινή απαξίωση μιας Υγειονομικής μονάδας στην οποία η διοίκηση και πρωτίστως οι εργαζόμενοι αυτής, ιατροί και νοσηλευτικό προσωπικό δίνει καθημερινά τη μάχη, για καλύτερες υπηρεσίες υγείας. Οι Υγειονομικοί υπάλληλοι αντέταξαν τις υπηρεσίες και τα στήθη τους (κινδυνεύοντας πρώτα από όλους οι ίδιοι), έναντι της Πανδημίας, είναι αυτοί που καθημερινά σώζουν ζωές, είναι αυτοί που αγωνίζονται για να βελτιώσουν τις υπηρεσίες υγείας προς τους συμπολίτες μας.

Αυτό το προσωπικό έχει εργαστεί και έχει υπερβάλλει του εαυτού του για να προσφέρει στους συμπολίτες μας αυτό που τους αξίζει. Είναι οι 363 εργαζόμενοι που από οποιαδήποτε θέση και αν υπηρετούν συμπορεύονται με τις ενέργειες και τους στόχους της Διοίκησης για ένα καλύτερο αύριο.

Είναι αυτοί οι άνθρωποι στους οποίους επιβάλλεται να υπάρχει και ο ανάλογος σεβασμός.

Αντιλαμβάνομαι ότι είστε ένας πολίτης που με τις εμπειρίες τις οποίες φέρεται και ως πρώην διοικητής νοσοκομείου, έχετε τις ανάλογες ευαισθησίες, όμως όσα αναφέρετε δεν τεκμηριώνονται και δεν ευ σταθούν.

Κύριε εκδότη, αγαπητοί συμπολίτες μου, αγαπητέ κ Τριανταφυλλίδη, στη συνέχεια θα περιοριστώ σε απαντήσεις που αφορούν τα επίμαχα σημεία του εν λόγω δημοσιεύματος, τα οποία εστιάζουν στην λειτουργία και αποτελεσματικότητα του νοσοκομείου.

Αναφέρεστε σε ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών και προβαίνετε σε μία γενική αναφορά χωρίς να έχετε υπόψη σας ποιοτικούς και ποσοτικούς δείκτες(πχ αναφέρω ενδεικτικά: αριθμός παραπόνων, ευχαριστηρίων, δωρεών, σχεδόν μηδενικών ενδονοσοκομειακών λοιμώξεων, αριθμός εξυπηρετούμενων ασθενών, ημέρες νοσηλείας αυτών, μετεγχειρητικές επιπλοκές, αριθμός διακομιδών, αριθμός και είδος νοσηλείας και επεμβατικών πράξεων, βαθμός λειτουργίας Μ.ΤΝ, μέγεθος φαρμακευτικής δαπάνης, λειτουργία νέων κλινικών και τμημάτων κ.ο.κ) τους οποίους διαθέτουμε ως νοσοκομείο και αποδεικνύουν ότι παρέχονται υπηρεσίες σε ικανοποιητικό επίπεδο.

Αναφέρεστε σε ελλείψεις ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού και δίνετε την εντύπωση ότι η κατάσταση είναι τραγική ενώ στην πραγματικότητα η κατάσταση είναι τελείως διαφορετική.

Δεν θα ωραιοποιήσουμε την εικόνα και ούτε λέμε ότι είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι, καθώς διαχρονικός στόχος ήταν και παραμένει το βέλτιστο και επιθυμητό επίπεδο, όπως πχ ελπίζουμε ότι σε ένα θεμιτό Χρονικό πλαίσιο, με βάση τις υφιστάμενες διαδικασίες πλήρωσης θέσεων, θα έχουμε πλήρη κάλυψη όλων των τμημάτων με μόνιμο προσωπικό.

Παρόλαυτα διευκρινίζουμε ότι οι λειτουργικές ανάγκες του νοσοκομείου κατά μεγάλο ποσοστό, καλύπτονται από το επικουρικό προσωπικό, ήτοι ιατρούς, νοσηλευτές και λοιπό προσωπικό, έτσι ώστε σήμερα στα περισσότερα τμήματα να υπάρχει ικανοποιητική κάλυψη(με μόνιμο και επικουρικό προσωπικό) η οποία προσδοκούμε ότι θα βελτιωθεί με βάση τις δρομολογούμενες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, αλλά και επόμενες μελλοντικές προσλήψεις Ως γνωστόν οι προσλήψεις γίνονται σε τμηματικές διαδικασίες, σχεδόν ανά εξάμηνο σύμφωνα με τις εκάστοτε εγκεκριμένες θέσεις από το Υπουργείο Υγείας.

Είναι λυπηρό να γίνεται αναφορά για έλλειψη Ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, όταν σήμερα στο Νοσοκομείο γίνεται χρήση αναβαθμισμένου Ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, σε σχέση με τα παρελθόντα έτη, στοιχείο το οποίο αποδεικνύει ότι γίνονται διαχρονικές ενέργειες και ότι δεν λειτουργούμε με παρωχημένο εξοπλισμό και φυσικά δεν υπάρχει εξοπλισμός που δεν χρησιμοποιείται. Επίσης αιχμή του δόρατος αποτελεί ο εξοπλισμός του χειρουργείου, το οποίο λειτουργεί σε υψηλά πρότυπα και στάνταρ για ένα περιφερειακό Νοσοκομείο.

Είναι γεγονός ότι η ένταξή μας στο ΕΣΠΑ, με πρόγραμμα Ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού και η αναμενόμενη ένταξη σε νέο πρόγραμμα Ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού covid 19, όπου και τα δύο θα προσεγγίζουν προμήθειες ύψους 3,3 εκατομμύρια ευρώ, αποτελούν ηχηρή απάντηση ότι τα επόμενα χρόνια το νοσοκομείο θα αναβαθμιστεί αισθητά στους προαναφερόμενους τομείς.

Σήμερα παρόλο που δεν βρισκόμαστε στις καλές εποχές και στους καλούς καιρούς(όπως επισημαίνει ο συντάκτης του άρθρου) που για μας τους διοικούντες αυτό σημαίνει πολλά στο πλαίσιο της ορθής δημοσιονομικής διαχείρισης, αλλά και σε μία περίοδο όπου η έλλειψη ιατρικού προσωπικού είναι χαρακτηριστικό γεγονός και κοινωνικό φαινόμενο στη χώρα μας, θεωρώ ότι οι πολίτες εκλαμβάνουν βελτιωμένες και αναβαθμισμένες υπηρεσίες υγείας(πολυπαραγοντικό γεγονός) στο οποίο σίγουρα έχουν συμβάλλει οι πάντες(θεσμικά και υπηρεσιακά πρόσωπα).

Ως προς τη συνέντευξη τύπου και την αποφυγή εκ μέρους μου της δημοσιότητας, όπως αναφέρετε, έχω τοποθετηθεί αναλυτικά σε ζητήματα που σχετίζονται με την δημοσιότητα και την ενημέρωση του κοινού, σε απάντηση που έχω δώσει σε άλλο δημοσίευμα, όπου μεταξύ άλλων τονίζω και αναφέρω τα εξής:

Ο κατεξοχήν ρόλος ενός Διοικητή Νοσοκομείου, με βάση τους κανόνες της επιστήμης και του σύγχρονου management, με πνεύμα λιτής διαχείρισης, είναι ο συντονισμός των υπηρεσιών του Νοσοκομείου, ούτως ώστε, μέσα από συλλογική προσπάθεια, να παρέχονται βέλτιστες και μέγιστες υπηρεσίες υγείας στους πολίτες. Ο δε ανωτέρω ρόλος καθίσταται πολύ περισσότερο επιτακτικός, λαμβανομένης υπόψη της επιδημιολογικής κρίσης που έχει παγκοσμίως προκύψει.

Προσωποποιώντας τα ανωτέρω, από την πρώτη ημέρα της από μέρους μου ανάληψης των καθηκόντων του Διοικητή του Γενικού Νοσοκομείου Φλώρινας «Ελένη Θ.Δημητρίου», επικεντρώθηκα στην επίλυση δυσλειτουργιών και στον εκσυγχρονισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών, συνεχίζοντας και εξελίσσοντας το έργο των προκατόχων μου, επιλέγοντας συνειδητά να τηρήσω διακριτική στάση, από την προβολή στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, καθότι είμαι πεπεισμένος ότι η ανάδειξη των παρεχόμενων υπηρεσιών πρέπει να γίνεται με έργα και όχι με λόγια, ούτε με προσωπική προβολή.

Θέλω επίσης να καταστήσω σαφές ότι η ανωτέρω στάση έχει να κάνει με την προσήλωση της Διοίκησης, του ιατρικού και του νοσηλευτικού προσωπικού στην παροχή βέλτιστων υγειονομικών υπηρεσιών και όχι στην απομόνωση οποιουδήποτε ήθελε να του παρασχεθεί ενημέρωση, καθότι, από την πρώτη ημέρα ανάληψης των καθηκόντων μου κατέστησα σαφές ότι η "πόρτα" του γραφείου μου και όλων εν γένει των διευθυντικών διοικητικών υπηρεσιών του Νοσοκομείου Φλώρινας, ήταν και παραμένει "ανοιχτή" για την παροχή ενημέρωσης σε κάθε πολίτη χωριστά και φυσικά σε όλους όσους επιτελούν με συνέπεια, δια του λειτουργήματός τους, στο έργο της ενημέρωσης του πολίτη. Επίσης στο πλαίσιο της γενικότερης ενημέρωση σας γνωρίζω ότι:

1. Το τηλεφωνικό κέντρο του Νοσοκομείου μας λειτουργεί όλο το 24 ώρο καθημερινά, παρέχοντας οποιαδήποτε πληροφορία, παραπέμποντας όταν απαιτείται και στον αρμόδιο.

2. Το ηλεκτρονικό site και ιστοσελίδα του νοσοκομείου μας, είναι απόλυτα ενημερωμένη για τα δρώμενα και τη λειτουργία του Νοσοκομείου(εξ.ιατρεία-εφημερίες ιατρών-νέες ειδικότητες κλπ).

3. Όποτε κρίνεται αναγκαίο από τη Διοίκηση και το Δ.Σ του Νοσοκομείου, ενημερώνουμε τους συμπολίτες μας για ζητήματα και θέματα λειτουργικότητας του νοσοκομείου, όπως έχουμε πράξει για θέματα της πανδημική κρίσης και έχουμε προβεί σε γενικότερη ενημέρωση, με άνω των 12 Δ.Τ.

Επιπρόσθετα σε ότι αφορά την ενημέρωση έχω να σας αναφέρω ότι, όποτε εκλήθην για να παράσχω κάποια ενημέρωση δεν αρνήθηκα και στο πλαίσιο αυτό, είναι η συμμετοχή μου σε ραδιοφωνικές εκπομπές- τηλεφωνικές αλλά και αντίστοιχα τηλεοπτικές συνεντεύξεις.

5. Ασφαλώς και σε Μεγάλα γεγονότα που χρήζουν ιδιαίτερης ενημέρωσης εκδόθηκαν και πάντα θα εκδίδονται δελτία τύπου(πχ θέματα προσλήψεων προσωπικού, έργα ΕΣΠΑ). Δεν παραλείπουμε σε επετειακές εκδηλώσεις, όπως το ετήσιο μνημόσυνο της Ελένης Δημητρίου, τόσο το 2019 με αφορμή την επαναλειτουργία της παιδιατρικής κλινικής, όσο και το 2020 να προβαίνουμε σε έναν σύντομο ετήσιο απολογισμό των πεπραγμένων, προς ενημέρωση των συμπολιτών μας, παρουσία των Μ.Μ.Ε.

6. Ιδιαίτερα τα ζητήματα προσλήψεων μόνιμου προσωπικού, υφίστανται διαδικτυακής ενημέρωσης και προβολής από τους αρμόδιους φορείς και το ΑΣΕΠ.

7. Ζητήματα ιατρικής ενημέρωσης και των ραντεβού, παρέχονται τόσο από τη γραμματεία των Εξωτ. ιατρείων, to e-rantevou, αλλά και ενίοτε με δελτία τύπου, που εκδίδονται από τις ίδιες τις κλινικές(πχ είναι χαρακτηριστικό προ ολίγων μηνών, δελτίο τύπου του σημερινού Ιατρικού διευθυντή, που παρουσίαζε και προέβαλε το έργο όλου του χειρουργικού τομέα).

8. Πολλά ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία των νοσοκομείων, αλληλεπικαλύπτονται, από άλλα δελτία τύπου της προϊσταμένης αρχής, είτε του ίδιου του Υπουργείου Υγείας, αλλά και του ΕΟΔΥ(πχ. σε θέματα COVID19).

9. Ομοίως και σε πολλά άλλα γεγονότα και δρώμενα τα οποία αφορούν το Γ,Ν.Φ, έχουν εκδοθεί αντίστοιχα Δελτία Τύπου, προς ενημέρωση του κοινού, από τους λοιπούς εμπλεκόμενους φορείς.

10. Επίσης η ΔΙΑΥΓΕΙΑ αποτελεί το πληρέστερο μέσο ενημέρωσης,(Ν. 3861/2010) που αποσκοπεί στη δημοσίευση στο διαδίκτυο, αποφάσεων των κυβερνητικών οργάνων και της διοίκησης. Είναι γεγονός ότι όλες οι αποφάσεις του Δ.Σ του Γενικού Νοσοκομείου Φλώρινας, που αποτελεί το ανώτατο όργανο διοίκησης του συγκεκριμένου φορέα, αναρτώνται στη Διαύγεια.

Συνεπώς ο κάθε πολίτης της χώρας μας αλλά και ιδιαίτερα της Π.Ε Φλώρινας, ως αποδέκτης υπηρεσιών υγείας, γνωρίζει με ακρίβεια, το κάθε τι και την πορεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού μας.

Ή Πανδημία δεν απαξιώνει κανένα νοσοκομείο, το αντίθετο μάλιστα έδωσε τη δυνατότητα να οργανωθούμε καλύτερα σε κάποιους τομείς, να βελτιωθούν διαδικασίες και να αυξηθεί η παραγωγικότητα του προσωπικού μέσα σε ένα πλαίσιο αυταπάρνησης και αλτρουισμού και φυσικά να δώσει ευκαιρίες τις οποίες ως Νοσοκομείο αξιοποιήσαμε και θα συνεχίσουμε να αξιοποιούμε.

Σε σχέση με τις αναφερόμενες παραλείψεις, σας ενημερώνουμε ότι τα προβλήματα οι αδυναμίες και οι ελλείψεις μας είναι καταγεγραμμένες, από την έναρξη της διοικητικής μου θητείας και φυσικά με την εμφάνιση της πανδημίας τα αντανακλαστικά του νοσοκομείου μας λειτούργησαν άμεσα. Αυτό το γνωρίζει όλος ο κόσμος, οι επισκέπτες και οι ασθενείς του νοσοκομείου καθώς σήμερα ακολουθούνται πλήρως τα προτεινόμενα πρωτόκολλα και τα μοντέλα Υγειονομικής κάλυψης.

Ο διαχωρισμός των χωρών, το τριαζ διαλογής, ο καθορισμός και η δημιουργία νέων ιατρείων Covid 19, ο διαχωρισμός στις κλινικές, η ανάπτυξη και η εκπόνηση επιχειρησιακών σχεδίων Covid19, η προμήθεια επαρκούς Υγειονομικού υλικού και μέσων ατομικής προστασίας, οι συχνές συνεδριάσεις της Επιστημονικής Νοσοκομειακής Επιτροπής Λοιμώξεων, αλλά και η άμεση πρόσληψη λοιπού Υγειονομικού προσωπικού, η προετοιμασία χώρων και θαλάμων ΜΑΦ και κλινών πρόσθετης αναπνευστικής υποστήριξης, είναι μερικές από τις πολλές δράσεις μας.

θα συμφωνήσω μαζί σας, ότι κανείς δε μασάει κουτόχορτο, ούτε παραμυθιάζεται. Εξάλλου εγώ εν την "απουσία μου από τη δημοσιότητα" όπως αφήνετε να εννοηθεί, δεν έχω μπει στη λογική να παραπληροφορήσω τους συμπολίτες μου, καθώς οι ανακοινώσεις μου είναι λιτές και συγκεκριμένες.

Ενημερώνω επίσης, ότι για όλα τα οργανικά κενά, ακολουθείται η προβλεπόμενη υπηρεσιακή διαδικασία, όμως φροντίζουμε ει δυνατόν όπως αναφέραμε προηγουμένως, να καλύπτονται με επικουρικό προσωπικό.

Προφανώς και αναμένουμε την έγκριση κενούμενων θέσεων λόγω αποχωρήσεων, είτε λόγω συνταξιοδοτήσεων και φροντίζουμε για την άμεση αντικατάσταση αυτών, μέχρι προκηρύξεως τους, με πρόσληψη επικουρικού προσωπικού.

Το σημαντικό είναι, ότι σε όλες τις ειδικότητες που υφίστανται κενά, έχουμε αντίστοιχες εγκρίσεις πρόσληψης προσωπικού(επικουρικού σε πρώτη φάση), ορισμένες όμως από αυτές καθίστανται άγονες, όχι από έλλειψη ενδιαφέροντος για το Γ.Ν.Φ, αλλά λόγω γενικότερης διάθεσης ιατρών ανά την επικράτεια. Όμως επί των ζητημάτων αυτών, εκτιμώ ότι καταβάλλονται οι προβλεπόμενες ενέργειες σε όλα τα επίπεδα από την προϊσταμένη αρχή 3η ΥΠΕ και το Υπουργείο.

Σε προηγούμενο δελτίο τύπου προ δύο μηνών ήμασταν αναλυτικοί ως προς τις προσλήψεις του προσωπικού που έγιναν και αυτές που αναμένουμε να γίνουν.

Προσωπικά αποδέχομαι ως απόλυτα δεοντολογικά ορθή, τη διαδικασία ενημέρωσης που παρέχετε στους συμπολίτες μου(σχετικά Δ.Τ του Γ..Ν.Φ), αλλά και γενικότερα σε όλους τους Έλληνες, σε θέματα covid 19 από τους επίσημους θεσμικούς φορείς (Υπ.Υγ.- ΕΟΔΥ-3η ΥΠΕ-Γ.Ν.Φ).

Η τρομολαγνεία ο φόβος και η παραπληροφόρηση διαχέονται, όταν υφίσταται και καλλιεργείται παραπληροφόρηση και για το λόγο αυτό έχουμε επισημάνει πολλές φορείς, ότι βασική πηγή ενημέρωσης πρέπει να θεωρούνται οι ανωτέρω φορείς.

Χάρη στην ορθή και έγκυρη ενημέρωση που είχαν και έχουν οι συμπολίτες μας και στην αντίστοιχη υπακοή τήρησης των Μ.ΑΠ, η περιοχή μας γενικά έως σήμερα πήγε αρκετά καλά.

Ο πολίτης θεωρώ ότι χρειάζεται να γνωρίζει την ουσία, που είναι ότι για οποιαδήποτε θέμα υγείας, υπάρχει μια υγειονομική μονάδα, που δεν υστερεί σε σχέση με άλλα Περιφερειακά Νοσοκομεία.

Στο θέμα των Μ.Ε.Θ, γνωρίζετε πολύ καλά ως παλιός διοικητής, ότι η δημιουργία μονάδων εντατικής θεραπείας (απαιτεί ειδικό σχεδιασμό σε συνδυασμό με υποδομές και ανθρώπινο δυναμικό) και για το λόγο αυτό δεν υφίστανται Μ.Ε.Θ σε κάθε Νοσοκομείο και φυσικά είναι γενικότερα γνωστό, ότι οι κλίνες ΜΕΘ λόγω covid, πανελλαδικά έχουν αυξηθεί μετά την έναρξη της επιδημιολογικής κρίσης. Ήδη σε όμορο Νοσοκομείο(Μποδοσάκειο),υπάρχει μια πολύ καλά οργανωμένη Μ.Ε.Θ, που υποστηρίζει όλη τη Δυτ. Μακεδονία και φυσικά εάν και εφόσον απαιτηθεί η Μ.Μ.Α.Φ του Γ.Ν.Φ, μπορεί να παράσχει υπηρεσίες αυξημένης αναπνευστικής υποστήριξης.

Είναι λυπηρό να μιλάτε για δυσλειτουργία του νοσοκομείου όταν μέσα από συλλογική και διαχρονική προσπάθεια όλων των Διοικήσεων και υποστήριξη όλων των θεσμικών προσώπων της τοπικής κοινωνίας και των υπηρεσιακών αρχών, σήμερα νιώθουμε ασφαλείς, καθώς διαθέτουμε εξαιρετικούς ιατρούς και λοιπό Νοσηλευτικό - υγειονομικό Προσωπικό.

Ενδεικτικά λοιπόν αξίζει να αναφέρουμε ότι σήμερα στο Γ.Ν.Φ. :

1. Διαχρονικά, χάρη στο έργο και τις προσπάθειες όλων των στελεχών λειτουργούν σε ικανοποιητικό βαθμό οι κλινικές. Οι όποιες ελλείψεις παρατηρούνται σε Ιατρικό και Νοσηλευτικό προσωπικό δεν σημαίνει ότι ο πολίτης δεν εκλαμβάνει τις απαιτούμενες υπηρεσίες υγείας. Είμαστε περήφανοι που δεν έχει σταματήσει η νοσηλεία ούτε μια μέρα, σε καμία κλινική(ακόμα και στη περίοδο covid) και ιατροί και νοσηλευτικό προσωπικό με αγάπη μεράκι παρέχουν το καλύτερο δυνατό. Είμαστε περήφανοι που οι ιατροί της παθολογικής με τη βοήθεια του εξαιρετικού μας πνευμονολόγου αντιμετώπισαν με επάρκεια και αποτελεσματικότητα τους εκατοντάδες ασθενείς που προσήλθαν ως ύποπτοι Covid. Είναι οι ιατροί που επιτελούν αξιόλογο έργο τόσο στην Παθολογική κλινική, όσο και στα επείγοντα.

2. Φέτος, παρά τον Κορωνοϊό, με ικανοποίηση μιλάμε για πλήρη λειτουργία παιδιατρικής κλινικής (Π/Δ)με τέσσερις ιατρούς και πέντε νοσηλεύτριες, όταν προ δύο ετών ήταν κλειστή.

Αντίστοιχα είναι σε πλήρη λειτουργία η Μαιευτική και Γυν/γική κλινική(άνω των 170 γεννήσεων ετησίως) με τέσσερις(4) ιατρούς, ενώ η ορθοπεδική κλινική με 3 ιατρούς και πολύ σύντομα με 4 καθώς έχουμε εγκεκριμένη θέση επικουρικού ιατρού, καλύπτει σχεδόν όλο το εύρος των ορθοπεδικών επεμβάσεων με ελάχιστα περιστατικά να διακομίζονται σε τριτοβάθμιο νοσοκομείο. Επίσης εδώ και ένα 1,5 χρόνο έχει τεθεί σε λειτουργία το οφθαλμολογικό ιατρείο και κλινική, όπου πλέον πραγματοποιούνται με επιτυχία επεμβάσεις Φακοθρυψίας, με σύγχρονες τεχνικές.

Διαθέτουμε έναν εξαιρετικό χειρουργικό τομέα (Ουρολογική- Χειρουργική- Γυν/γική Οφθαλμολογική -Ορθοπεδικοί κλινική), ο οποίος επιτελεί σημαντικού επιπέδου και είδους επεμβάσεις με σύγχρονες τεχνικές(λαπαροσκοπικές),άνω των 60 μηνιαίως. Είναι λυπηρό να μιλάμε για απαξίωση, όταν σήμερα στο Ν.Ν.Φ προσέρχονται πολίτες και εκτός Π.Ε Φλώρινας και προφανώς δεν χρειάζεται οι συμπολίτες μας να μεταβαίνουν σε τριτοβάθμιο νοσοκομείο.

3.Ως προς το αν υφίσταται εκπαιδευμένο Ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό που θα ασχολείται με την Πανδημία, το προσωπικό μας ακολουθεί πιστά τις οδηγίες του Υπουργείου και του ΕΟΔΥ, ενημερώνεται και συνεχώς εκπαιδεύεται. Έχουν αναπτυχθεί διατμηματικές συνεργασίες, ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού με γνώμονα τη ορθολογικότερη διαχείριση της πανδημικής κατάστασης( από το Υγειον. προσωπικό του Μποξ, τον εφημερεύοντα ιατρό των ΤΕΠ, τον ειδικό πνευμονολόγο, τους ειδικούς παθολόγους) και αν παραστεί ανάγκη έχει καλλιεργηθεί και εμπεδωθεί η αντίληψη ότι μπρος στον αγώνα και τη μάχη κατά του Κορωνοϊού όλοι θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους όπου παραστεί ανάγκη).

Επίσης δράττοντας της ευκαιρίας, να αναφέρω ότι με τους θεσμικούς φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού, όπως και με τους εκπροσώπους του Κοινοβουλίου, διατηρούμε άριστη συνεργασία και συμπόρευση στον αγώνα έναντι της πανδημικής κρίσης. Είναι δεδομένη η στήριξη τους και η βοήθεια όλων στο έργο του Νοσοκομείου μας.

Ομοίως σε ικανοποιητικό βαθμό ως Διοίκηση ήταν και είναι η συνεργασία μας, με τις υπηρεσιακές Διοικήσεις της 3ηΥΠΕ(απερχόμενη και σημερινή), επιδιώκοντας το βέλτιστο αποτέλεσμα.

Είναι γεγονός ότι μέσα σε λίγες σελίδες, δεν είναι εφικτό το να γίνει πλήρη αναφορά των ενεργειών μας μέχρι σήμερα, όμως αξίζει πολύ Λακωνικά να αναφέρω ότι, ως Διοίκηση, σε συνεργασία και υποστήριξη όλων των παραγόντων που αναφέραμε παραπάνω και του Διοικητικού Συμβουλίου :

1. Επιτύχαμε και βελτιώσαμε τα Οικονομικά του Γ.Ν.Φ.

2. Σήμερα υπηρετούν(μόνιμοι και επικουρικοί) 44 ιατροί, αναμένουμε πρόσληψη 2 ακόμα και έχουμε εγκρίσεις (μονίμου και επικουρικού προσωπικού) άλλων 8, ενώ αποχωρούν λόγω συνταξιοδότησης 2 με προσδοκία αναπλήρωσης αυτών, βάση της αναμενόμενης σχετικής προκήρυξης. Επίσης έχουμε 7 ειδικευόμενους. Στην δύναμη των ανωτέρω δεν περιλαμβάνεται η δύναμη των υπηρετούντων γενικών και αγροτικών ιατρών για εφημερίες στα ΤΕΠ.

3. Έχουμε ένταξη και σε εξέλιξη την υλοποίηση έργων Π. Δ. Ε και ΕΣΠΑ, συνολικής αξίας περίπου δύο (2) εκ.ευρώ, ενώ αναμένουμε την ένταξη με προτάσεις 3 μεγάλων έργων, αξίας σχεδόν 5 εκ.ευρώ.

4. Με τις προσλήψεις της τελευταίας διετίας σε Νοσηλευτικό και λοιπό Προσωπικό, έχουν ενισχυθεί οι τομείς με πρόσθετο προσωπικό άνω των 25 εργαζομένων και αναμένουμε επιπλέον εγκρίσεις και την εξέλιξη των διαγωνισμών ΑΣΕΠ με 11 θέσεις μόνιμου προσωπικού.

5. Έχουν πραγματοποιηθεί εργασίες εξωραϊσμού εντός και εκτός του Νοσοκομείου.

6. Έχουν ολοκληρωθεί εργασίες συντήρησης και επισκευής, σε όλο τον απαιτούμενο εξοπλισμό.

7. Διαθέτουμε πλήρη επιχειρησιακά σχέδια σε επίπεδο Covid και σε επίπεδο business plan (προσφάτως εκπονημένο), όπου έχουν καταγραφεί πλήρως οι στρατηγικοί στόχοι και οράματα και πηγές χρηματοδότησης αυτών(βασικά επιχειρησιακά εργαλεία για όλες τις Διοικήσεις).

8. Αντιμετωπίσαμε στην πρώτη φάση(Φεβρ-Σεπτέμβριο) με επιτυχία την επιδημιολογική κρίση(καμία ενδονοσοκομειακή λοίμωξη και συμβάλλαμε με τις ενημερώσεις μας (Δ.Τ - Γραμμή επικοινωνίας) στην καλή αντιμετώπιση από την τοπική κοινωνία.

9. Οργανώνονται και εκσυγχρονίζονται θεσμικά και λειτουργικά νέα τμήματα. Όπως δευτερογενών Διακομιδών και γραφείο Προστασίας ληπτών υγείας.

10. Εκπονηθήκαν ψηφιακά οργανογράμματα και λοιπές ψηφιακές υπηρεσίες και συνάφθηκαν συνεργασίες σε υπηρεσίες προσωπικών δεδομένων GDPR. Επίσης κατατέθηκε εμπεριστατωμένη πρόταση τροποποίησης οργανισμού, προσαρμοσμένη στις σημερινές απαιτήσεις και ανάγκες.

11. Η εκπαίδευση του προσωπικού είναι καθημερινή, με στοχοθεσίας και αξιολογήσεις από τη νοσηλευτική και διοικητική υπηρεσία.

12. Είναι γεγονός ότι πλέον το Γ.Ν.Φ σε αντίθεση με όσα αναφέρετε εσείς, έχει θετική εικόνα και φήμη, στις απόψεις των ληπτών υγείας.

13. Λειτουργεί άψογα και αδιάλειπτα η Μ.Τ.Ν, εξυπηρετώντας 38 συμπολίτες μας.

14. Διαθέτουμε 2 ΚΕΦΙΑΠ μοναδικά στο είδος και με υπηρεσίες αντίστοιχες του Εθνικού κέντρου αποκατάστασης και με προοπτικές ανάπτυξης.

θέλω να πιστεύω ότι ο πολίτης διαβάζοντας την απάντησή μου δεν θα αισθανθεί απογοήτευση και δε θα διακρίνει απαξίωση στο Γ.Ν.Φ , αλλά θα δει ότι γίνεται μία σοβαρή προσπάθεια με ταπεινότητα βήμα-βήμα και με διαχρονικό αγώνα. Ειδικά σήμερα οι υγειονομικοί και το προσωπικό των Νοσοκομείων αξίζουν συγχαρητήρια και τον σεβασμό όλων.

Τέλος σας αναφέρω ότι ανεξάρτητα από όσα έχουμε επιτύχει, γνωρίζουμε πολύ καλά τις αδυναμίες μας, τα προβλήματα, γνωρίζουμε που υστερούμε και που χωλαίνουμε και διαβεβαιώνουμε τους συμπολίτες μας, ότι τόσο από εμένα, όσο και από τα υπηρεσιακά στελέχη, αλλά και σε συνεργασία με τα θεσμικά πρόσωπα της περιοχής και την Υπηρεσιακή αρχή, γίνονται προσπάθειες να βελτιωθούν πολλοί τομείς. Αγωνιζόμαστε με γνώμονα και αποφασιστικότητα, ώστε ο πολίτης της Φλώρινας, να αισθάνεται ασφαλής και συνεχώς να εκλαμβάνει βελτιωμένες υπηρεσίες υγείας.

Θυμίζουμε επίσης στους αναγνώστες ότι
« ΜΕΝΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΤΗΡΩΝΤΑΣ ΤΑ Μ.Α.Π»