Τοποθέτηση του Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας Γιώργου Αμανατίδη για την εξέλιξη των υπολοίπων έργων στην περιοχή των Πρεσπών


«Βρισκόμαστε λοιπόν στον όμορφο οικισμό του Πισοδερίου, που θέλουμε να είναι πέρα από την ομορφιά να αποκτήσει και μεγάλη κινητικότητα.

Με την ευκαιρία αυτή θα θέλουμε να σας ενημερώσουμε και για κάποια άλλα θέματα. Συγκεκριμένα για τον μεθοριακό σταθμό στον Λαιμό, προϋπολογισμού 6.250.000 ευρώ. Είναι ένα έργο που είχε ξεκινήσει από την προ-προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή, ωρίμασε από την προηγούμενη και ολοκληρώθηκε η ωρίμαση του έργου αυτού από την δική μας θητεία. Έχουμε τα χρήματα που χρειάζονται για να δημοπρατήσουμε αυτό το έργο. Ήδη το δημοπρατήσαμε το έργο. Οι προσφορές λήγουν 5/9 και ανοίγουν οι προσφορές 11/9. Αν όλα πάνε καλά και δεν έχουμε ενστάσεις, θα έχουμε σύντομα ανάδοχο, προκειμένου να βρεθούμε πάλι στην ευχάριστη θέση να υπογράψουμε τη σχετική σύμβαση.

Το δεύτερο είναι η οδική σύνδεση παράκαμψη του Λαιμού μέχρι το συνοριακό σημείο διέλευσης. Οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί, η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων υποβλήθηκε προκειμένου να ξεκινήσουν οι διαδικασίες διαβούλευσης μέχρι την έγκρισή της, όταν οι περιβαλλοντικοί όροι εγκριθούν, με τους πόρους που διαθέτουμε θα δημοπρατήσουμε και αυτό το έργο. Άρα, φαίνεται ότι θα γίνονται παράλληλα δύο έργα στην περιοχή αυτή, ο μεθοριακός σταθμός και η οδική σύνδεση.

Ταυτόχρονα χρηματοδοτήσαμε μέσω του τοπικού πόρου τις μελέτες που απαιτούνται για την οδική σύνδεση Φλώρινα - διασταύρωση Πρεσπών. Ευελπιστούμε ότι το συντομότερο δυνατό θα έχουμε ολοκληρώσει αυτές τις μελέτες, προκειμένου να είμαστε πλέον σε αναζήτηση πόρου. Ο αρχικός προϋπολογισμός αυτού του έργου ήταν από Φλώρινα μέχρι διασταύρωση Πρεσπών ήταν περίπου 50.000.000 ευρώ., μπορεί όμως να γίνει σε κομμάτια, δηλαδή το πρώτο μέχρι το χιονοδρομικό κέντρο και το δεύτερο από το χιονοδρομικό κέντρο και μετά. Είναι μία θετική εξέλιξη. Αν όλα πάνε καλά, τους επόμενους μήνες θα έχουμε έτοιμη μελέτη εφαρμογής, θα ξεκινήσουν και αδειοδοτήσεις προκειμένου πλέον να διεκδικήσουμε τους πόρους για την υλοποίησή τους.

Εμείς θέλουμε να μελετούμε έργα τα οποία είναι υλοποιήσιμα και τα οποία σε ορατό ορίζοντα μπορούν να δώσουν αναπτυξιακό αποτέλεσμα, αυτή είναι η έγνοια και η μεριμνά μας και προς την κατεύθυνση αυτή προχωρούμε.

Ταυτόχρονα βρισκόμαστε σε φάση όπου έχουμε ένα έργο τα μονοπάτια της ευρύτερης περιοχής που ολοκληρώνουν και σε αυτό οι μελέτες προκειμένου να υπάρχουν χρηματοδοτήσεις και να ξεκινήσει η υλοποίηση και αυτών των έργων.

Επίσης, έχουμε ανάδοχο και για τα δύο τελωνεία με χρηματοδότηση από το Υπουργείο Εσωτερικών και αυτό, όπως η χρηματοδότηση και για το δρόμο της παράκαμψης του Λαιμού είναι από το Υπουργείο Εσωτερικών, από τον Υπουργό τον κύριο Λιβάνιο.

Έχουμε ανάδοχο και για τα δύο έργα των μεθοριακών σταθμών προκειμένου να βελτιωθούν. Αφού έχουμε ανάδοχο αυτό σημαίνει ότι είχαμε πόρους και τα δημοπρατήσαμε. Άρα θα γίνουν και αυτές οι εργασίες εκεί.

Τέλος, θέλω να πω ότι υπήρχε ένα έργο της αγροτικής οδοποιίας, αυτό που επιχειρηματικότητα που λέμε, ήταν ενταγμένο, δεν προχώρησε, εμείς κάνουμε τις διαδικασίες, απεντάξαμε και επανεντάξαμε το έργο γιατί έτσι έπρεπε να γίνει, προκειμένου η Περιφερειακή Ενότητα Φλώρινας με τις Τεχνικές Υπηρεσίες να το δημοπρατήσει και να υλοποιήσει το συντομότερο δυνατό, ένα έργο προϋπολογισμού 450.000 ευρώ».