Ο σωστός αγοραστής – καταναλωτής – πελάτης, είναι ο ενημερωμένος! Κάπως έτσι, οι άνθρωποι της αγοράς, δίνουν το στίγμα της ορθολογικής αγοραστικής συμπεριφοράς. Ψάχνω, ρωτάω, συγκεντρώνω πληροφορίες, αξιολογώ, αποφασίζω.

Η αξιολόγηση σημαίνει ζύγισμα. Από τη μια τα καλά, από την άλλη τα όποια αρνητικά. Δεν υπάρχει άλλωστε τέλειο προϊόν. Εκτός αυτού, κάποιες φορές η έννοια του αρνητικού είναι καθαρά υποκειμενική και συνδέεται με τις προσωπικές αντιλήψεις και επιθυμίες.

Πάντως η αγορά είναι πράξη ρεαλισμού. Ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, συνδέονται και εκφράζουν τις προσδοκίες μας, όμως σε ένα πλαίσιο ωμής πραγματικότητας.

Ως εκ τούτου όλα τα πράγματα έχουν και τις δύο όψεις. Σημασία έχει η ζυγαριά να κλίνει στη μεριά των θετικών – δυνατών στοιχείων, ώστε να δικαιολογείται η επιλογή του εν λόγω προϊόντος.

Ας δούμε για παράδειγμα, ένα διαδεδομένο πλέον προϊόν στη χώρα μας, που εμφανίζει υψηλή αναγνωσιμότητα και δημοτικότητα και παρουσιάζει αυξημένη ζήτηση και πιστότητα.

Αναφερόμαστε στον ηλιακό θερμοσίφωνα, που το ελληνικό νοικοκυριό φαίνεται ότι τον έχει αγκαλιάσει. Και σωστά, γιατί όπως θα δούμε, τα θετικά του υπερτερούν συντριπτικά των όποιων μη ισχυρών σημείων.

Όσοι είστε χρήστες γνωρίζετε αφενός μεν ότι οι τιμές ηλιακών θερμοσίφωνων είναι πλέον άκρως δελεαστικές, και αφετέρου δε αξιοποιούν στο έπακρο την ανανεώσιμη, λεγόμενη και «πράσινη», ηλιακή ενέργεια, που είναι άφθονη στη χώρα μας.

Μας προσφέρουν έτσι καθημερινά, άφθονη χρήση ζεστού νερού, ενώ την ίδια ώρα μειώνεται η κατανάλωση του ρεύματος και αυξάνουν τα χαμόγελα της οικογένειας, αφού οι λογαριασμοί έρχονται μειούμενοι!

Η χρήση της ενέργειας του ήλιου, όπως και η χρήση κάθε ανανεώσιμης ενέργειας, είναι το ζητούμενο στην εποχή μας. Αυτό και μόνο, καταξιώνει τον ηλιακό, σε ένα απολύτως οικολογικό και φιλικό προς το περιβάλλον, προϊόν.

Και κάτι ακόμα πολύ σημαντικό. Έχουν οι ηλιακοί υψηλή αξιοπιστία, σε ότι αφορά τη λειτουργία τους. Αυτό, σε συνδυασμό και με την μεγάλη προσδοκώμενη διάρκεια ζωής τους, κάνουν την αγορά τους μια σωστή απόφαση.

Παράλληλα, αυτό σημαίνει ότι και η απόσβεση της αγοράς τους γίνεται γρήγορα, άρα και από την άποψη κόστους / ωφέλειας, ο αγοραστής ενός ηλιακού βγαίνει κερδισμένος.

Αν θέλουμε να είμαστε ρεαλιστές και σε ένα πλαίσιο ορθολογικής οικονομικής συμπεριφοράς, θα πρέπει να δούμε αυτά που θεωρούνται ως μειονεκτήματα.

Ένα πρόβλημα είναι η επάρκεια ή μη, αλλά και η καταλληλότητα ή μη του χώρου για την εγκατάσταση του. Αυτό μπορεί να σημαίνει ένα επιπλέον έξοδο, προκειμένου να διαμορφωθούν οι κατάλληλες συνθήκες εγκατάστασης.

Αλλά ακόμα κι αν υπάρχει κατάλληλος και επαρκής χώρος, αν μιλάμε για πολυκατοικία, χρειάζεται να συμφωνήσουν και οι υπόλοιποι ένοικοι για την εγκατάσταση.

Και για τους μη φίλους της γραφειοκρατίας, η εγκατάσταση ηλιακού απαιτεί άδεια από την πολεοδομία και καταλαβαίνουμε τι σημαίνει αυτό.

Όμως ο ηλιακός είναι ένα προϊόν ενεργειακά και οικονομικά αποδοτικό και τα όποια μειονεκτήματα του, δεν επαρκούν για να τον απορρίψει κάποιος.

Το αντίθετο μάλιστα! Έχει όλα τα θετικά που χρειάζεται για να γίνει κάποιος ένθερμος υποστηρικτής του!

Δείτε περισσότερες πληροφορίες https://www.agelopoulos.gr